aankomst en de nijlcruise

3 oktober 2010 - Aswan, Egypte

Na een uur te laat vertrekken vanuit Amsterdam kwamen we in het donker aan in Luxor. Snel Slapen want de volgende ochtend vroeg op. Na een bezoek aan de vallei der koningen en het bezoeken v Van de tombes van Ramses 2 en 9 en amonhotep 3, door naar de tempel van Hatsjepoet. Prachtige tempel en mooi hersteld. Na de kolossen van Memnon, 2 beelden middenin Een weiland met opgravingen, doorgereden naar Karnak en Luxor. 2 prachtige tempelcomplexen, Maar na de laatste tempel blij dat we konden plonsen in het zwembad aan boord. De 2e dag naar de tempel van Edfu. Deze tempel heeft 2000 jaar onder de klei gelegen Waardoor hij prachtig weer tevoorschijn is gekomen. De tempel van Kom Ombo halverwege de Nijl, was iets meer vervallen. Wel prachtig om te zien. Daarna doorgevaren naar Aswan. Vanwege een paar vliegers, wilden niet met de trein naar Cairo, het programma omgegooid. Vandaag dus naar de tempel van Abul Simbel geweest. De foto' s komen na terugkomst op de site, maar deze tempel is de moeite waard om op Internet op te zoeken. Vanavond nog een moskee en de bazaar bezocht. Als hulk hogan ga ik door Het leven na vanavond. Morgen weer een zware dag. Volgende week weer meer nieuws. Prettige nacht. Cor en Wendy