Hurghada

11 oktober 2010 - Hurghada, Egypte

We zijn al weer drie dagen in Hurghada. Het hotel is mooi en het eten is goed. Helaas is het snorkelen minder dan in Sharm el Sheik. Daar waren veel meer vissen te zien, maar ach dat mag de pret niet drukken. De laatste dag in Cairo was eveneens een geweldige dag. We hebben daar zelf een stadstour, lopend, gemaakt. De hele groep ging mee en we waren een bezienswaardigheid. Ik denk dat we in wijken of straten zijn gekomen waar niemand ooit een buitenlander had gezien. Daarnaast hadden een paar vrouwen een korte broek aan waardoor ze een bezienswaardigheuid waren. We hebben zo wel het echte Cairo leren kennen. Geweldig was het. Wat een vriendelijke mensen, prachtige moskee's, normale marktjes waar je niet werd aangevlogen en gewoon kon praten met de verkopers. Leuk was dat we op een x moment warern verdwaald en een doodlopende straat inliepen. Gelachen dat ze daar hebben toen we er weer uit kwamen. Ze hebben ons toen wel de goede kant op geholpen.

De reis naar Hurghada viel erg mee. Vroeg vertrekken vanuit Cairo, via het suezkanaal en langs de rode zee naar het hotel. Een reis van 6 uur, maar lekker 2 uurtjes geslapen in de bus.

Donderdagnacht komen we weer thuis. We zijn lekker bij gebruind en hopen jullie weer snel te zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl