1e dag aangekomen

4 september 2009 - Jakarta, Indonesië

Vanmiddag gearriveerd in Jakarta. We vertrokken door het slechte weer met een uur vertraging vanaf Schiphol. Het was een lange zit naar Singapore, maar de verzorging was uitstekend. De kilo's vlogen eraan. In de avond nog een ontbijt gehad, het was namelijk 05.00 uur in Singapore en om half zeven landen aldaar. Daar overstappen op een andere vlucht naar Jakarta. Prachtig vliegveld dat Singapore. Super de luxe.

Op de vlucht naar Jakarta kregen we een 2e ontbijt. Wel lekker, maar volle buik. Na iets meer dan een uur vliegen aankomst te Jakarta. Opgehaald en we gingen lunchen. 3 keer eten in pak em beet 4 uur is wel erg veel overkill. Zelfs ik heb mijn bord niet opgegeten. De middag hadden we vrije besteding. Lekker aan het zwembad"je" gelegen. Wel een schril contrast. Wij in een zwembad op de 3e verdieping en dan uitkijkend over een stel aloppenwijken. Het is in Jakarta een gekkenhuis met het verkeer. We zijn wel wat gewend, maar dit slaat alles. Links en rechts komt alles voorbij en dan rijden die mafketels ook nog aan de verkeerde kant.

Vanavond waren we de rijst al zat, dat we ons hebben verlaagd tot een heerlijke pizza. Lekker Europees eten. De pizza van Tim en Stephanm was er snel en die van Wendy en mij met een half uurtje vertraging. Foutje!

Morgen naar de oude haven van Jakarta en dan in de middag met de trein naar Bandung. Daar in de buurt moeten we wel schade door de aardbevingen gaan zien. Men doet er hier luchtig over, maar aanm de kust schijnt het toch wel erg te zijn. We gaan het zien.

Misschiern dat we