Aankomst in Wonosobo

8 september 2009 - Wonosobo, Indonesië

Gisteren zijn we vanuit Bandung naar Pangandaran gereden. Een lange rit. Onderweg zijn we gestopt bij een kamp Naga. Dit is een nederzetting zoals het er vroeger uitzag. Nog steeds origineel en bewoont. Was werkelijk een geweldig gezicht. Vooral de lokale toiletten. Een hokje boven een vijver, waarin men plast en poept. In de vijver zwemmen vissen en die consumeren dat alles. En jullie raden het al, de vissen worden opgegeten door de lokale inwoners. Ryclying in de natuurlijkste vorm. Want de vissen eten uiteindelijk ook weer hun soortgenoten. Geweldig toch. Moet er niet aan denken.

In de avond na een lange rit aangekomen in Pangandaran. Een hoitel direct aan de Indische oceaan, daar waar een paar dagen geleden een aardbeving was. Gelukkig geen tsunami. Die heeft daar 2 jaar geleden huisgehouden. Vanuit onze hotelkamers keken we zo uit over de oceaan. DE jongens hadden een huisgenoot in de kamer, een hagedis. Hebben ze maar laten zitten, leek ze veiliger.

Uit eten met een groep geweest. Heeft een Indo nog geprobeerd om hete olie over mijn been te morsen. Had natuurlijk weer een gerecht uitgekozen dat nogal sputterde en hij morste bij het op tafel zetten van de kokend hete gerecht over mijn been. Met behulp van veel water en ijs is de schade beperkt gebleven tot een kleine brandplek.

Vandaag zijn we vanuit PaNGANDARAN vertrokken naar de groene canyon. Daar zijn we in bootjes naar het einde van de canyon gevaren. Een prachtige route ovber de rivier en op het einde sta je onder een soort arc al la Ardeche. Daar konden de bootjes niet verder, maar kon er wel gezwommen worden. Geen toerist had dat de afgelopen 5 jaar gedaan, maar 4 van onze resigenoten konden zich niet inhouden, waaronder Stephan. Was prachtig om daar te zwemmen.

Daarna een lange rit naar ons hotel in Wonosobo. Mooi en keurig verzorgt. Straks no even eten en dan klaar maken voor de rit van morgen. Bezoek aan de Borobudur.

Ga nu weer een poging wagen om foto's te uploaden. Gisteren niet gelukt door de rage verbinding. Bellen in de hotels is een crime. Ga het vanavond weer proberen om naar huis te bellen, maar ik denk dat het met  rooksignalen zal moeten.

Tot morgen.

Cor