het nieuwe hotel

22 september 2009 - Sanur, Indonesië

We zijn nu drie dagen in het nieuwe hotel Sanur Beach. De kamer is iets kleiner dan we zijn gewend, maar wel alles keurig. Is wel een hotel puur gericht op toeristen. Het weer lat ons een betje in de steek. Zondag, de dag van de transfer, was ronduit slecht. Veel regen. In de avond werzen eten bij Magoo. (een aanrader) Was die avond salsa muziek, dus Tim kon zich helemaal uitleven. Heeft met een Indonesische schone even de dansvloer ingepakt. de schoenen gingen uit en hup showtje geven.  Tim was moe en die schone kon ook aardig dansen maar moest na afloop aan het infuus. Ze was totaal uitgeput. Maandag zijn we naar Kuta geweest. Eerst naar de mall Discovery aan het strand. Mooi warenhuis en mooie spullen. Gelukkig heb ik een biertje tegoed van Frans, want de flappentapper kan het tempo amper bijhouden. Ik heb al een zeecontainer besteld, maar of het allemaal past? Met de tax heen en weer, het is allemaal zo geregeld en de kosten zijn miniem. In de avond zijn we wezen eten bij Madam Tutu, een tent met voornamelijk indonesich eten. Lekkere hap en niet duur.

Vandaag was het weer nog steeds niet top, maar wel beter. In de ochtend hadden Wendy en ik nog een massage genomen. Een balinese massage leek mij wel wat. Totdat die muts met haar voeten op mijn rug ging staan. Gelukkig was ze een stuk slanker en kleiner dan de vorige. Was wel een goede massage.
Wendy en Stephan gingen samen met een reisgenoot naar Denpasar. Levensgevaarliujk om Wendy alleen op stap te sturen, maar ze heeft de afgelopen dagen goed opgelet met afdingen. Ze had leuke dingen gekocht voor een leuke prijs en kreeg plezier in het afdingen.  Stephan was helaas niet zo lekker, maar even kijken hoe het gaat vanavond. Tim en ik zijn wezen luieren aan het strand.

Door de olie van de massage ben ik als een rood kreeftje van het strand afgekomen terwijl de zon amper heeft geschenen. Aftersunnen en klaar is Cor. Wa wel lekker. Lezen, badderen, lunchen, snurken en verbranden zonder zon. Wat wil een mens nog meer? Morgen en donderdag de laatste dagen. Ze voorspellen zon en als alles morgen inderdaad klopt dan gaan we morgenavond naar de tempel van Uluwata voor een Kecakdans. Daarvoor moet het wel mooi weer zijn. Zou een leuke afsluiting zijn. Als het niet kan opffer ik mezelf wel op om een Bintangetje extra te drinken. Zo een large bintang (640 ml) gaat er goed in.

Vrijdag zijn we weer in Nederland. Daar zal ik mijn laatste report schrijven met foto's. Vanaf een warm Bali de groeten van ons allen.