Bali en regen

20 september 2009 - Sanur, Indonesië

Het afscheidsfeestje van de groep an het einde van de rondreis was in een Balinees restaurant met een dansgroep. De dans wijkt nogal wat al af van de dans op Java. Meer tempo en expressie op de gezichten en de handjes bewegen meer. Het was een gezellig afscheid en de gids en de chauffeurs werden nog in het zonnetje gezet. Ze zochten nog iemand voor de speech en degene met de grootste bek moest het weer doen. Ik dus. Toch nog wat leuks van gemaakt, althans dat denk ik. Ze waren tevreden. Ze konden na deze avond terug naar huis om het suikerfeest te gaan vieren.

De dagen daarna lekker aan het strand gehangen om bij te komen. We wilden even het nieuwe hotel zien waar we vandaag heen gaan. Dat was me toch een eind lopen. (5 km) Na een bintang en een pineapplejuice toch maar een taxi gepakt terug naar ons vertrekpunt. Je bent per slot van rekening met vakantie.  Strand is mooi en het zwembad aan het hotel is weliswaar lang gerekt, maar vrij smal. Wel een prachtige tuin, Ontbijt is perfect.

In de avond met een paar man uit eten. Voor Frans: ik heb een leuk adresje voor je. Geweldige tent, heerlijk eten en af en toe nog een show toe.

Gisteren nog een aardbeving meegemaakt. 6.4 op de schaal van richter. Raar gevoel als je in je bed ligt te schudden. Ik dacht eerst, er staat iemand wel heel hard op de deur te bonzen. Alles schudde goed  door elkaar. Was wel even angstig, maar in de middag al weer aan het strand. Geen tsunami gevaar en leuke golfjes.

Vandaag naar het nieuwe hotel voor de laatste 5 dagen. Zag er werkelijk prachtig uit, bier en juice waren lekker, dus dat belooft wat. Komen de 25ste om 7 uur aan op schiphol. Helaas regent het vandaag op bali. Wel een goede dag om te verhuizen naar een ander hotel. Vanmiddag kanpt het wel weer op, dus dan weer even bijkleuren.

Of ik nog wat ga bijschrijven, hangt af of we nog wat gaan doen. Mogelijk gaan we nog naar Ubud of Tanah Lot voor de zonsondergang. Even afwachten hoe we er voor staan.

Jullie nog een paar dagen geduld voor de foto's. Groetjes van ons allen.